2014-04-07

Prioriteringar

Det har varit lite snålt med sömn de senaste nätterna och jag är trött. Har serverat lunch och lagt fram ytterkläderna för att kunna gå ut när Tiger oväntat skadar sig och måste få plåster. 
- Men nu skulle vi ju gå ut, invänder jag. 
- Sen, svarar doktor Nour.
Jag söver Joar i sängen istället. Bäddar om honom ordentligt och öppnar balkongdörren på vid gavel innan jag lämnar sovrummet. 
Sedan blir jag sittande med en kopp pulverkaffe i handen och tänker att jag nu borde passa på att göra något. Ta fram leran/målarfärgen/kakrecepten. Aktivera oss, ta tillvara på tiden. Diska, förbereda middagen, torka golvet...
Äsch.
Vi hämtar varsin dadel från kylskåpet, övar på att öppna och stänga kylskåpsdörren innan vi sätter oss i soffan med papper och penna. Nour skriver A, T, FE, två meter och jag skriver annat. Det går en timme, en och en halv sedan vaknar lillebror. 

Inga kommentarer: