2011-09-26

Måndag: bokbeställning


Att besöka bokmässan gick bra. Det var trevligt att träffa Gerard och Lucia igen och Nour sov lugnt i sin bärsjal så länge vi rörde på oss... Men det är svårt att köpa böcker samtidigt som man går så istället funderar jag på att beställa böcker från adlibris. Jag läser för Nour varje dag. Favoritboken är Vem blöder? av Stina Wirsén och Var är apan, Märta? - en liten blå bok som vi fick i present av Handelsbanken. Nour tittar intresserat på bilderna och ler extra mycket åt vissa meningar och sidor (som till exempel den prickiga pärminsidan i boken När åkes mamma glömde bort). Böcker är roligt.

Idag har det varit strålande höstväder och Nour och jag har tagit en promenad. I övrigt har vi mest tagit det lugnt, pratat, lekt, sovit och ätit.

2 kommentarer:

Emma sa...

www.sagoliktbokforlag.se har helt underbara barnböcker för alla åldrar :)

Martina sa...

Skymtade faktiskt några av deras böcker på bokmässan men hann inte riktigt bläddra i dem. Nu har jag redan hunnit beställa från adlibris men jag har satt upp dem på önskelistan till nästa gång. Tack för tipset!