2014-03-20

Amning

Nour ammade jag tills hon var ett och ett halvt. Dels upplevde jag påtryckningar utifrån, dels så blev jag gravid och tänkte att jag ville ha min egen kropp för mig själv ett tag innan den skulle ockuperas av barn nummer två. Ibland kan jag ångra att jag slutade eftersom jag vet hur mycket det betydde för henne. Med Joar är det annorlunda. Amningen har hela tiden fungerat bra men det har inte funnits samma lugn och ro som när Nour var liten. Sedan han började äta mer riktig mat vill han nästan aldrig amma på dagarna, (i alla fall inte så länge någon annan finns i närheten).


4 kommentarer:

Nina sa...

Joar är tidigt med allt. Ni kanske skulle köpa en fiol till honom eller börja sätta honom framför ett piano så blir han nästa Mozart och kan börja försörja familjen om ett par år :)
För övrigt en väldigt fin bild på er. Har du använt självutlösaren?

Martina sa...

Jag har använt Johannes som fotograf :)

Nina sa...

Då finns det minst två bra fotografer i er familj :)

Martina sa...

Minst :)