2014-07-09

Att välja

Jag funderar väldigt mycket på hur det ska bli till hösten och vilken utbildning jag ska gå. Konstskolan tror jag att jag skulle trivas väldigt bra på. Nackdelen med den utbildningen är att jag förmodligen inte får något bättre jobb efteråt än jag kan få nu. (Om jag nu inte lyckas etablera mig som konstnär förstås!)

Mediedesignutbildningen skulle jag också trivas på men den verkar lite skrämmande eftersom jag tror att man måste prata mycket inför andra och hävda sig. Inte min starka sida. Långa dagar blir det också med pendlingen (hur ska jag kunna klara mig utan minstingen så länge?) Å andra sidan får jag en högskoleutbildning och har större chans att få jobb efteråt. Vilket ju (får jag påminna mig själv om) faktiskt är själva meningen med att utbilda mig.

Att läsa till socionom tror jag är ett säkert kort vad gäller arbetsmöjligheter. Intressant att studera till men förmodligen inte ett framtida yrke där jag kommer hem på kvällarna full med livslust och energi (?)

Hjärta eller hjärna. Förnuft eller känsla. Jag vill ju ha ett jobb. Ett bra jobb som jag trivs med. Jag vill njuta av livet. Ta tillvara på det medan jag kan, osv...

Imorgon får jag veta om jag har blivit antagen eller inte. Gah!


Inga kommentarer: