2012-07-05

Torsdag: la playa



Det finns vissa saker man måste ta sig igenom som småbarnsförälder. Att gå till stranden är en av dem. Jag har dragit mig för att gå dit, tyckt att det har verkat vara ett så stort projekt, men så kom jag på att jag kunde ta bussen istället för att gå (Nour är fortfarande allergisk mot långa promenader) och då kändes det mycket mer överkomligt. Så, vi åkte och badade. Mycket folk, mycket sol (i alla fall i början), mycket sand (överallt) och en Nour som mest bara ville leka med andras leksaker. Badade gjorde hon i alla fall, fick en kallsup, grävde lite med en spade och åt några kottar. Sen promenerade vi hem. Det kan hända att vi gör det fler gånger, tidigt på morgonen eller sent på eftermiddagen när jag inte behöver vara så rädd för solen.

Inga kommentarer: