2012-07-19

Klätterapa och hallonkaka

Jämngrå himmel och regn idag. Blir väl att gå ut i alla fall. På med regnbyxorna eller kanske ta en tur till affären för att köpa rabarber och hallon. I eftermiddag kommer Emma och hälsar på. Tänkte låta henne leka med Nour medan jag gör en favorit i repris kaka. Enkel, god och räcker till många.


250 g smör
6 dl socker
4 ägg
6 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
2-3 stjälkar späd rabarber
200 g frysta eller färska hallon

Smält smöret. Vispa samman ägg och socker. Blanda. Smörj och bröa en långpanna. I med smeten och fördela sedan rabarber och hallon (jordgubbar).

Grädda mitt i ugnen. 175º. 35-40 min.

(Med tipstack till Tygern och Nio månaders väntan)


2 kommentarer:

Bibi sa...

Mmmmm.. det där tycker jag mig känna igen hos en viss Martina, högst upp i ribbstolen vid inte fyllda 1 år.

Martina sa...

Ständigt nya utmaningar. Balanserar på soffkanten gör hon i alla fall inte ännu.