2013-05-07

Nyttig glass

Vi mixar ofta gröna drinkar gjorda på olika grönsaker och frukter. Ett bra sätt att få i sig den dagliga dosen av grönt. Senaste tiden har vi också gjort en hel del fruktdrinkar och smoothies. Häromdagen provade jag att göra vegansk raw-glass med inspiration härifrån, (där det också står om otäcka företaget Monsanto som tar patent på olika grödor. Skriv gärna på här.)

Grunden till glassen är en burk kokosmjölk (kyld en halvtimme i frysen) där man använder den fasta delen av koksmjölken och mixar tillsammans med två frysta bananer. Själv blandade jag i vaniljpulver, några frysta jordgubbar och hallon. Gott, sött och krämigt!

Just nu tycker jag att det är intressant med rawfood och har reserverat den här boken på biblioteket för att lära mig mer.

2 kommentarer:

Emma sa...

Du får dela med dig om du hittar några bra recept! :)

Martina sa...

Det ska jag :)